17 Mayıs 2009 Pazar

Yedigöller Bisiklet Turu

Benim toplantım nedeni ile haftasonunun yarısında başlayan bir gezi oldu.
Cumartesi günü Birkan'ın beni araba ile evden alması ile yaklaşık 14:30 da başladı yolculuğumuz. Otobandan İstanbul yönüne doğru gidip, Gerede'de çıktık ve yaklaşık 16:30 da Gerede otogarında idik. Güzel öğleden sonra güneşinin altında bir süre yandıktan sonra Cafer saat 17:00 ye yakın İstanbul arabasından indi, selamlaşmadan bisikletini bagajdan indirdik.
Sanırım normalde 2 kişilik olan bisiklet taşıyıcıya Cafer'in bisikletini de yerleştirdikten sonra yola koyulduk.
d-100 boyuna devam edip Eskiçağa üzerinden Ankara-Zonguldak yoluna girip ağaçların arasından güzel bir yolculuk yaparak Mengen'e vardık ve oradan de devam edip bir süre sonra Yedigöller ayrımına saparak Hindiba Pansiyon'a ulaştık. Vardığımızda havanın kararmasına az bir süre kaldığı için hızlıca yerleşip geldiğimiz yola doğru yavaş yavaş ilerledik. Yol ayrımandan geri döndük daha sonra yedigöller tarafına doğru 1-2km gittik ve yemek vaktini kaçırmamak için geri döndük. Yemek yenilen bölüme girince Jülide Özçelik çalıyor olması çok ilginçti, işletenler ve misafirlere kendimi yakın hissettim. Derenin kenarında ağır ağır biralarımızı içtikten ve güzel bir sohbetten sonra odalarımıza çekildik, cam açık, çam kokuları altında, dışarıdan gelen Ezginin Günlüğünü ve dere sesinin dinleyerek ve ateşi izleyerek uyuyakaldım.
Sabah kahvaltıdan ve uzun süren bir bakım süresinden sonra yine araba ile yola koyulduk, zamanınmız dar olduğu için daha ilerken başlayacaktık. Neden buralarda bisiklet bindemedik diye hayıflandığımız 45 dakikalık bir yolculuğun ardından xx köyünden yiyecek ve suyumuzu aldıktan sonra (son şans), biraz daha devam edip, arabayı Akçabey köyü hizasını biraz daha ilerisine bir ara yola bıraktık. Ardından da hemen yola koyulduk.
Yedigöllere varana kadar yol ismini bilmeidğimiz ancak sanırım Yedigöller'den gelen suyun yanından devam ediyor. Yolun biraz ilerisinde Yedigöller 25 tabelası var idi. İlk 20km suyun ters yöne akmasına insanı şaşırtan oldukça hafif bir eğimde yükseliyor.Yol o yüksek ve bol yapraklı ağaçların sayesinde gölgelik ve serin, zaten bitki örtüsünün arada açıldığı ve bizi terlettiği yerlerdenb hemen sonraya dereye hemen inip yüzümüzü yıkayabiliyorduk. Yol toprak ve bolca lakalı, bu da bizim için iyi birşey çünkü bir bahar pazarı olmasına rağmen pek araç yoktu. Bisiklet bindiğim en güzel rotalardan biri olmasına rağmen yazılabilecek pek fazla bir şey yok, dere, hafif bir yokuş, daimi kuş sesleri ormanın içinden gelen serinlik.
Son 5 km çoğu zaman inip yürümemize neden olacak eğimde yokuşa sahip, özelikle bir yanı uçurum olan dik kavisli kısım yürüyerek bile zordu.
Sonuç olarak Yedigöller girişine farkında olmadan 200m kala da bir mola verdikten sonra, kapıda 70 model pantolonu ile bekçiyi gördük. Başlamamızdan bu yada yaklaşık 3,5 saat ve 25-30 km geçmişti.
Sularımızı doldurduk, çikolatalarımızı yedik, ayakkabılarımızı çıkartıp gölün kenarında uyukladık.
Yarım saati aşan eğlenmeden sonra içeriye doğru girip gölcükleri gördük, fotoğraf çektik, biraz dolaştık, biraz oturduk köprüde fotoğraf çektik ve dönüşe geçtik.
Dönüş yolu yerçekiminin görevi idi, yaklaşık 1 saat 45 dakikalık, arada çok hafif yağmurla süslenen etrafı daha iyi görmemi sağlayan, derenin eşlik ettiği, arada arabalar ile toza bulunan bir yolculuğun ardından arabaya vardık, kazasız bir gün olduğu için kendimizi tebrik ettik ve yağmur artık vardğımızı görüp hızını biraz daha artırdığı için hızlıca bisikletleri yerleştirdik. Yİne çok keyifli bir yolculuk ile pansiyona varıp eşyalarımız alıp yola devam ettik.
Notlar:
Mengen Yedigöller Bolu turu, 2 gün konaklamalı çok güzel bir tur olabilir.
Bolu'da İstanbul yönüne otobüsler 19:30'da bitiyor, onda da yer olmayabilir zaten. Bu sebeptne biz otoban Ankara yönüne devam edip Metro'nun Köroğlu tesislerinde durup, kaçak yoldan, kaçak yöntemlerle karşıdaki tesise geçip Cafer'i bir İstanbul arabasına bindirdik, yemeğimizi yiyip yola çıktık ve 23:30 da eve vardık.
Cafer de, yanına para almadan bindiği için biraz zor da olsa varmış :)
Cep telefonu ile çekilmiş görüntüler de burada: http://picasaweb.google.com.tr/serkan.capkan/20090517YedigollerBisikletTuru#

2009 05 17 Yedigöller Bisiklet Turu